Tuesday 30 August 2011

SALAM LEBARAN & SALAM KEMERDEKAAN YANG KE-54

Kami daripada semua jawatankuasa PSS SMKLC mengucapkan SELAMAT HARI RAYA dan SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-54.
Sempena lebaran yang penuh mulia kami memohom beribu kemaafan jika ada salah dan silap , jika terkasar bahasa dan lain-lain lagi. Marilah kita sambut lebaran ini dengan penuh kemerdekaan yang bermakna sepertimana kita telah melawan nafsu kita selama sebulan pada bulan ramadhan yang mulia. Di bulan Syawal ini lah yang memberi kegembiraan yang tidak terkata untuk umat Islam di dunia. Di mana Rasulullah pernah menegur sahabatnya tentang hari yang penuh gembira ini, di mana Abu Bakar As-siddiq menegur wanita yang bersuka ria dan menyanyi-nyanyi pada hari ini kerana kegembiraan mereka dalam menempuh RAMADHAN yang lalu. Rasulullah menegurnya dan menyatakan " hari ini ialah hari untuk umat islam bergembira tetapi hendaklah berpatutan bukan dengan muzik yang melalaikan dan perbuatan maksiat yang mengelola " .
Pada 31 Ogos ini adalah hari yang penuh bermakna bagi rakyat Malaysia dimana tarikh ini kita telah menyambut sambutan hari kemerdekaan. Maka marilah kita sambut hari ini dengan penuh kegembiraan atas perjuangan diri kita dan elakkan diri kita dari perbuatan maksiat dalam meraikan hari kemerdekaan ini dan marilah kita sedekahkan AL-FATIHAH kepada pejuang negara kita yang telah mempertahankan tanah air kita ini ... AL-FATIHAH..

No comments:

Post a Comment